خدمات رنگ محصولات فلزی

رنگ الکترواستاتیک ( پودری)

امروزه استفاده از رنگ هاي پودري باعث شده تا جايگزين مناسبي براي رنگ هاي سنتي مايع در نظر گرفته شوند و روز به روز از اهميت قابل توجه اي برخوردار شوند. يکي از دلايل مهم آن اين است که در استفاده از رنگ هاي پودري به هيچ نوع حلالي نياز پيدا نخواهيد کرد.مي توان گفت به غير از وجود نداشتن حلال در آن نسبت به رنگ هاي مايع آلودگي کمتري هم ايجاد کرده و باعث دوام و پايداري بالاتري ميگردد. رنگ هاي مايع به دليل استفاده از حلال ها ضرورت استفاده از سيستم هاي تهويه هوا و تصفيه و بازيافت حلال را براي کنترل ترکيبات آلي فرار را بيش از پيش ضروري تر مي سازد .

البته اين مورد از معايب رنگ مايع ميباشد زيرا باعث شده تا انرژي بيشتري صرف عمل رنگ کاري گردد . اما در استفاده از رنگ پودري يا همان رنگ الکترواستاتيک به دليل اينکه اين نوع رنگ از ترکيب و نوعي فرآيند رنگ خشک به عمل مي آيد در هيچ مرحله اي از رنگ کاري نيازي به ترکيبات آلي پيدا نخواهد کرد و اين نتيجه را ميگيريم که از نظر اقتصادي و زيست محيطي هزينه به کارگيري و استفاده از رنگ هاي پودري الکترواستاتيک به صرفه تر از رنگ هاي مايع بوده است.

رنگهای پودری از ترکیباتی مانند رزین ها (Resins)، دانه های رنگی (pigments)، افزودنی ها (additives)، و پر کننده ها (Fillers)، تشکیل شده است. این نوع رنگ های خشک (بدون حلال) را می توان مستقیما بر روی سطح پاشش نمود به نحوی که هیچگونه بخارات تینر و امثال آن وارد چرخه تولید نگردد. رنگهای پودری بدلیل عدم استفاده از تینر و امکان بازیافت و مصرف دوباره بسیار اقتصادی می باشد. مصرف و کاربرد رنگ های پودری در صنایع مختلف بسیار گسترده بوده و تحقیقات در مورد انواع جدید آن همچنان ادامه دارد. بطور مثال می توان محاسن استفاده از رنگ های پودری در صنایع تجهیزات خانگی و پوشش های محافظ صنعتی را چنین بر شمرد:

خدمات رنگ پودری محصولات فلزی