درب پارکینگ | معرفی و راهنمای خرید

سابقه استفاده از درب برای پارکینگ ها به چندین هزار سال پیش باز می گردد. اختراع چرخ و ارابه، سبب شد که انسان ها در پی مکانی برای نگهداری وسایل نقلیه خود باشند.نکاتی که در مورد خرید درب پارکینگی و قیمت درب پارکینگ باید مورد توجه قرار گیرند:

درب پارکینگ بهتر است با درب حیاط ساختمان ست باشد. از طرفی دیگر یک درب پارکینگی در طول روز بارها باز و بسته شده و در معرض نور خورشید و آلودگی های هوا قرار دارد. بنابراین باید از کیفیت بالایی در نحوه رنگ آمیزی و استفاده از ابزار و یراق آلات قوی مانند لولای بلبرینگی برخوردار باشند. امنیت نیز دیگر مساله حیاتی است که در خرید در پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

درب پارکینگ درب پارکینگی قیمت درب پارکینگ خرید درب پارکینگ

ویژگی های درب پارکینگی

همخوانی درب پارکینگی با هارمونی دکوراسیون خارجی

اولین ویژگی مهم یک درب پارکینگ، همخوانی درب با فضای بیرونی ساختمان است. درب به نوعی معرف افراد ساکن یک ساختمان است. پس باید دربی برای پارکینگ اختصاص یابد که با دکوراسیون خارجی ساختمان همخوانی داشته باشد.

.

محل پارکینگ در ساختمان

ویژگی دیگر نور پارکینگ است. پارکینگ محل مورد نظر شمالی است یا جنوبی؟ پیلوت است یا یک پارکینگ طبقاتی؟ بزرگی فضای ورودی چقدر است؟

.

کنترل دستی

دلایل بسیار خوبی وجود دارد که تمام درب ها مجهز به یک ویژگی کنترل دستی باشند. سناریوی زیر را تصور کنید: برق قطع شده و برای رفتن به محل کار باید ماشین خود را از گاراژ خارج کنید. بدون برق، موتور الکترونیکی کار نمی کند و شما در خانه گیر خواهید کرد.

انواع درب پارکینگی بر اساس نحوه عملکرد

درب پارکینگی ریلی

اگر فضای پارکینگ شما زیاد نیست و یا معماری آن به گونه ای است که درب باید بر روی سراشیبی قرار بگیرد، خرید درب پارکینگ ریلی گزینه مناسبی برای شما می باشد. درب های ریلی نیاز به فضای بزرگی برای باز و بسته شدن ندارند. این نوع درب ها به راحتی و به صورت چپ به راست و بالعکس باز و بسته می شوند. اپراتور درب ریلی به گونه ای عمل می کند که درب به صورت کشویی بر روی یک ریل می لغزد. یکی از محاسنی که این گونه درب پارکینگ آهنی دارند این است که سر و صدای زیادی تولید نمی کنند. معمولا اغلب این درب ها خیلی سنگین نیستند و به این ترتیب نیازی به موتور خیلی قدرتمند و گران قیمتی ندارند.

.

درب پارکینگی فلزی

درب پارکینگ فلزی یا همان درب پارکینگ آهنی، بیشترین استفاده را در ایران دارد. در خصوص این درب ها این مساله وجود دارد که اگر بر روی آنها ضد زنگ و رنگ خورده باشند از کیفیت، دوام و استحکام بی نظیری برخوردار بوده و امنیت بالایی را تضمین می کنند. درب های فلزی چه به صورت یکدست فلزی چه به صورتی تلفیقی با متریال دیگر ظاهر بسیار شیک و جذابی داشته و از کارایی خوبی برخوردار هستند.

.

در اتوماتیک زیرسقفی

این مدل درب که به درب گاراژی نیز معروف است در موازات سقف به صورت کشویی باز و بسته می شود. درب اتوماتیک سقفی فضا ورودی را به طور کامل برای تردد وسایل نقلیه باز می کند و حتماً باید در پارکینگ های سقف دار نصب شود.

.

درب اتوماتیک پارکینگ تاشو

این نوع درب در دو مدل درب پارکینگ تک دربی و دو دربی ساخته می شود. در مدل تک دربی، درب به سمت بالا حرکت کرده و باز می شود اما در مدل دو دربی، باز و بسته شدن درب از سمت چپ و راست صورت می گیرد. این مدل درب ها در عرض چند ثانیه باز و بسته می شوند و می توان از امنیت آن ها مطمئن بود. این درهای پرقدرت از کمترین آلودگی صوتی برخوردار هستند. هم چنین در این درهای مناسب مکان های کم جا و کم عرض، محدودیتی برای استفاده وجود ندارد و دیگر ویژگی که برای این دربها می توان بیان کرد امکان تعویض ریل و قابلیت سریع تعویض قطعات این درب مطمئن می باشد. قیمت درب پارکینگ

انواع درب پارکینگ از نظر طراحی

درب پارکینگی مدرن

در پارکینگ مدرن، به طرح های خاصی اطلاق می شود که با توجه به نوع طراحی و ساخت، در عین سادگی، زیبائی مطابق با نمای ساخته شده و دکوراسیون ساختمان است. زمانی که نقش اصلی بر روی درب ورودی ساختمان شکل می گیرد می توان گفت که این یک درب پارکینگ مدرن است.

.

درب پارکینگی کلاسیک

در پاریکنگ کلاسیک در طرح های مختلف ساخته می شود. درب کلاسیک با سایر درب ها فرق دارد این تفاوت در اصالت این درب ها است. طرح های کلاسیک، همیشه زیبا هستند. درب های پارکینگ کلاسیک یک ثبات و همیشگی بودن را با خود به همراه دارند و گذر زمان تاثیری بر روی آنها نمی گذارد.

.

درب پارکینگی فلزی لوکس

در گذشته نه چندان دور معمولا درب ورودی ساختمان لوکس آن حالت درب ورودی ساختمان زیبا و لوکس را نداشتند، اما اکنون دیگر ماجرا کاملا تغییر کرده است. طراحان درب پارکینگ فلزی، سبک ها و قطعات بسیار زیبائی را در انواع درب ورودی ساختمان بکار برده اند که تنوع زیادی در درب ورودی ساختمان لوکس را شاهد هستیم.

.
برای این که درب ورودی ساختمان لوکس طرح پیدا کند، معمولا بهتر است ارتفاع وسط زیادی داشته باشد. ارتفاع یک درب این حس را در برابر ما به وجود می آورد که با محیطی خاص روبرو هستیم. موضوع مهم بعدی رنگ است، درب های لوکس معمولا رنگ بندی تیره ای دارند. اما می توان برخی از نقاط روی آن را با رنگی مانند طلایی پوشاند.

قیمت درب پارکینگی

قیمت در پارکینگ به عواملی چون جنس درب، نوع کارکرد و کیفیت متریال آن، نوع جک، نوع یراق آلات و طرح و نقش های آن بستگی دارد. در حال حاضر تولید کنندگان داخلی و خارجی بسیاری در زمینه ساخت، درب پارکینگ مشغول به فعالیت هستند که هر کدام محصولات خود را با قیمت و کیفیت متفاوت به بازار عرضه می کنند.