درب ویلایی

مدل درب باغ یا ویلا به عنوان اولین چشم انداز یک باغ می باشد. هوش و ذکاوت شما در انتخاب درب ویلایی و تناسب آن با معماری ویلا بسیار تأثیرگذار خواهد بود. درب ویلا شناسنامه ظاهری ساختمان است و اولین جایی که در مورد ویلا به ما اطلاعاتی را مبنی بر اینکه با چه ساختاری روبرو خواهیم بود را درب ورودی ویلا می‌دهد.

درب ویلایی

نکات لازم در مورد انتخاب مناسب

رنگ درب، جنس و طرح در نمای بیرونی و داخلی ویلا مؤثر است. بسیاری از معماران و اهالی دکوراسیون با این ویژگی مهم درب های ویلا آشنا هستند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند. یعنی با یک طراحی شیک و مدرن می‌توانند مشتریان خود را برای فروش ویلا داشته باشند. درب های ویلا معمولاً به روی یک باغ یا فضای سبز هرچند کوچک باز می‌شود. این درب در شکلی هماهنگ با ساختمان انتخاب می‌گردد. علاوه بر شکل درب ویلایی ساختمان موارد دیگری همچون نحوه طراحی شکل باغچه و فضای سبز نیز اهمیت دارد. شکل در ویلا با نوع معماری آن تناسب داشته باشد. امروزه انواع طیف طراحی درب‌های کلاسیک و مدرن متناسب با هر سلیقه‌ای موجود است.
زمانی که ما شروع به طراحی درب باغ می‌کنیم باید ترکیبی از مقاومت و زیبایی را باید در نظر بگیریم. وزن متناسب داشته باشد. در طی زمان در صورت نداشتن وزن مناسب لنگر انداخته و دچار مشکل خواهید شد. رعایت این نکته در طول عمر مصرفی درب‌ها تأثیرگذار است.

تناسب با آب‌وهوا: رعایت تناسب درب‌های ویلا با توجه به اقلیم منطقه مسکونی‌تان به دوام و طول عمر کارکرد و حتی هارمونی با زیبایی منطقه اهمیت دارد. به‌طور مثال یک درب ویلا که از جنس چوب ساخته‌شده است، مناسب مناطق مرطوب نیست.

نصب دقیق و درست درب ویلایی از نکاتی است که در حفظ و دوام درب ویلا تأثیر دارد. یک درب فلزی ویلا ازنظر ماندگاری دوام بسیار بالایی دارد و درصورتی‌که به‌درستی نصب و نگه‌داری شوند حداقل 30 سال ماندگاری دارند. علاوه بر این مشخصات، رنگ‌پذیری فوق‌العاده درب پارکینگ ویلا دست طراح ساختمان را در انتخاب رنگ زمینه و پتینه کاری باز نگه می‌دارد.  استفاده از رنگ های الترواستاتیک در ثمین فورژ باعث افزایش بسیار زیاد طول عمر رنگ درب حتی در مناطق شرجی و مرطوب می شود.

انواع درب های ویلا

درب‌های ویلایی تقسیم‌بندی‌های متفاوتی را با توجه به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها دارند اما کامل‌ترین دسته‌بندی که بر اساس مواد به کار گرفته‌شده می‌باشد و از شاخص‌ترین درب‌های ویلایی می‌باشند، شامل انواع ذیل می‌باشد:

  • درب ویلائی ساده
  • درب ویلایی فلزی
  • درب ویلایی فرفورژه
  • درب ویلایی مدرن
  • درب ویلایی باغ
  • درب ویلائی کلاسیک

البته دقت داشته باشید که استفاده از برخی از آن‌ها در برخی از نقاط کشور مجاز نیست، چراکه ممکن است امنیت خانه و ساختمان شمارا با مشکل روبرو کنند.

درب ویلایی فرفورژه:

فرفورژه یک واژه فرانسوی است که معمولاً برای شناساندن آهن‌آلات فرم دار طرح اسلیمی به کار می‌رود. معنای فرانسوی این کلمه، «شکل دادن به آهن» است. در روش فرفورژه، آهن را با دما و فشار زیاد فرم می‌دهند تا شکل جدید به دست آورد.

درب ویلایی فرفورژه، یک درب ویلایی لوکس و یکی از مقاوم‌ترین درب‌های ورودی با ایمنی بالاست. یکی دیگر از مزایای این درب، کیفیت آن است. درب فرفورژه‌ای بادوام و ماندگاری بسیار بالا ساخته می‌شود و این امر سبب می‌شود هزینه اولیه که برای نصب یک درب فرفورژه متقبل می‌شوید به‌مانند یک سرمایه‌گذاری باشد. برخلاف درب‌های چوبی، این نوع از درب‌ها نیازی به تعمیر و نگهداری منظم ندارند و حتی با داشتن کیفیت ساخت بالا، طی چند سال آینده شما مجبور به تعویض درب منزل نمی‌شوید.

درب ویلایی مدرن:

زیبایی و نمای بیرونی ویلا تأثیر زیادی در میزان زیبایی و جذابیت آن دارد. بنابراین با انتخاب درب‌های شیک و زیبا که در انواع مختلف شیشه‌ای، فلزی، چوبی و… وجود دارد، می‌توان جذابیت نمای بیرونی ویلا را دوچندان کرد. درب‌های ویلایی مدرن فلزی (در ویلا مدرن)، درب‌های ویلایی سی ان سی، درب‌های ویلایی ساده از انواع این درب ها هستند. در ویلایی مدرن بهتر است با سبک سازه و ویلا هماهنگ باشند. این هماهنگی سبب می‌شود تا ویلای شما زیبایی دوچندانی داشته باشد.

درب ویلایی درب ویلایی فرفورژه

درب ویلایی کلاسیک:

درب ویلا کلاسیک یکی از پرطرفدارترین درهای ویلایی است. از درب ویلایی کلاسیک برای ساختمان‌هایی که به‌صورت کلاسیک ساخته‌شده است استفاده می‌شود. بیشتر افراد با درب‌های کلاسیک یا هر سازه‌ای که نام کلاسیک را یدک می‌کشد بهتر رابطه برقرار می‌کنند.

قیمت درب ویلایی:

قیمت درب‌های ویلایی با توجه به جنس و اندازه، مدل و سایر نکات متفاوت خواهد بود. البته مواردی هم چون حمل‌ونقل نیز برای دریافت به‌موقع و سالم در ویلا یا وجود نصابان خبره و ماهر برای جای گذاری دربهای ویلایی از نکاتی است که لازم به توصیه است.

دوام درب ویلایی لوکس:

شاید تصور کنید که فقط در فلزی ویلایی امنیت را برای شما ایجاد خواهد کرد که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل خواهد کرد. در این حال نکته‌ای که باید بدانید این است که این نوع درب‌ها اگر از نوع چوبی باشند بازهم برای شما ایمن خواهند بود و هیچ تفاوت خاصی ازنظر امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری کنید که دوام بالایی دارد در عین اینکه کار شمارا برای سال‌های بعد راحت‌تر خواهد کرد، به شما اجازه می‌دهد که امنیت را نیز فراهم کنید.

ایده‌های جذاب و متفاوت درب های ویلایی لاکچری و مدرن

طرفداران سبک سنتی از درب های چوبی استفاده می‌کنند. این درب‌ها یادآور سبک نوستالژیک و خاطره‌انگیز می‌باشند. درب ویلایی ساختمان هنر سازنده آن را نشان می‌دهد. امروزه برای درب این ویلاها از اشکال گوناگون استفاده می‌شود. این طرح‌ها در شکلی انتخاب می‌شوند که پوشش چندانی ندارند. اما با طراحی درب پارکینگ‌ها تفاوت‌های بسیاری دارند.