راهنمای خرید حفاظ پنجره (نرده پنجره)

نرده آهنی پنجره و یا همان حفاظ آهنی پنجره یکی از ملزومات ایمنی در ساختمان های مسکونی و اداری امروز است و استفاده از آن در هر ساختمانی کاملا ضروری می باشد و نبود آن در زمانی که شما در منزل حضور نداشته باشید می تواند تبدیل به یک فاجعه بزرگ برای شما و خانه شما شود. اما جزئیات و ویژگی های یک نرده پنجره خوب و ایده آل کدام ها هستند و ما چگونه می توانیم یک حفاظ آهنی پنجره مناسب انتخاب کنیم؟ و قیمت حفاظ پنجره چقدر تمام می شود؟ پاسخ همه این سؤال ها را در این مقاله با هم مرور خواهیم نمود.

حفاظ پنجره نرده پنجره قیمت نرده پنجره

انواع حفاظ فلزی پنجره

حفاظ مدرن
زیبایی محض و امنیت فوق العاده دو واژه ای است که نرده پنجره مدرن را معرفی می نمایند. در میان نماهای ساختمانی بسیار زیبا و مدرنی که امروزه روز شاهد آنها هستیم، استفاده از نرده پنجره معمولی که زیبایی و جذابیت خاصی نداشته باشد، یک شکست بزرگ برای ساختمان شما خواهد بود. حفاظ پنجره مدرن علاوه بر تامین امنیت لازم برای ساختمان و پنجره خانه شما، زیبایی منحصر به فردی نیز به آن خواهد بخشید.

.

حفاظ فرفورژه
با استفاده از قطعات فرفورژه می توان اتصالاتی محکم و زیبا بین نرده در و پنجره های فلزی داشت که به جهت امنیت و ایمنی هم حائز اهمیت است. نرده های پنجره در ساختمان های مدرن و ساختمان های تجاری همیشه از فرفورژه ساخته می شود. اما بیشترین تعداد نصب نرده فرفورژه در ساختمان های مسکونی و منازل است. فلاور باکس گارد فرفورژه از پر طرفدارترین سازه های امنیتی در منازل مسکونی است که کارایی دوگانه دارد. چون طرح های آن متنوع است مشتری می تواند حتی طرحی که در کاتالوگ هم نباشد سفارش دهد تا با سلیقه ی مشتری ساخته شود. ضمن اینکه از استحکام و امنیت بالایی هم برخوردار است.

.

حفاظ ثابت
نرده پنجره ثابت به شکلی ساده و با شمایلی ثابت سال های بسیار زیادی است که نقش یک محافظ درجه یک و ایده آل را در خانه شما ایفا می نماید. قیمت مناسب یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که بسیاری از افراد سراغ این حفاظ رفته و آن را به عنوان محافظ های پنجره ساختمان خود در نظر می گیرند. علاوه بر قیمت مناسب نرده آهنی پنجره ثابت، ساخت و نصب این نرده حفاظ آهنی نیز ساده تر از سایر انواع نرده آهنی پنجره بوده و این یک مزیت بسیار بزرگ برای آن محسوب می شود.

.

حفاظ بازشو و تاشو (حفاظ متحرک)
یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش امنیت ورودی ساختمان، نصب حفاظ بازشو است. شکل این حفاظ آکاردئونی مانند ساز آکاردئون است و قابلیت باز شدن و بسته شدن را دارند. نصب حفاظ پنجره متحرک (بازشو و تاشو) به عنوان حفاظ پنجره از داخل و خارج ساختمان، هم در ساختمان های تجاری و اداری و هم در ساختمان های مسکونی ویلایی قابل اجرا است. حفاظ بازشو به حفاظ تاشو کشویی و کرکره ای نیز معروف است؛ زیرا به دلیل ساختار شبکه ای روی آن، با فشار دست جابه‌جا شده و به راحتی جمع می شود.

نکات مهم در خرید و نصب بهترین نرده پنجره

لازم است در هنگام خرید و نصب نرده پنجره دقت بالایی به خرج داد تا در درازمدت آسودگی خیال را به ساکنین ساختمان هدیه دهد. در این قسمت برخی نکات مهم برای خرید بهترین نرده پنجره را برایتان فهرست کرده‌‌ایم.

.

هماهنگی حفاظ با دیگر بخش‌های ساختمان
ست کردن وسایل و بخش‌های مختلف واحد مسکونی و اداری تأثیر بسیاری در زیبایی آن خواهد داشت. اگر بقیه اجزای ساختمان حس سنتی و کلاسیک را انتقال می‌دهد، سعی کنید تا حفاظ هم همان حال‌وهوا را داشته باشد. اما اگر ساختمان قرار است حس مدرن بودن را القا کند، باید حفاظ انتخابی شما هم همین گونه باشد.

.

نرده پنجره با نورگیری مناسب
حفاظ فلزی پنجره باید به گونه‌ای ساخته و نصب شود که در عین امنیت، مانع ورود نور کافی به ساختمان نشود. اگر حفاظ برای یک واحد مسکونی یا اداری معمولی است، بهتر است خیلی از استانداردها جلوتر نروید؛ مثلا نیازی نیست که فاصله تیغه‌ها از ۱۳ سانتی‌متر کمتر باشد، یا به طور مثال قوطی‌های ۲x۲ برای تولید حفاظ آهنی کفایت می‌کند و نیازی به پروفیل‌های ضخیم‌تر نیست.

.

حفاظ پنجره ویو و منظره مناسب
یکی از مهمترین کاربردهای پنجره، ایجاد منظره مناسب برای ساکنین خانه است. حفاظ پنجره نباید مانع از تماشای منظره بیرون برای اهالی واحد مسکونی شود. حفاظ پنجره ساختمان روی نما و ظاهر ورودی ساختمان تاثیر می گذارد. انتخاب رنگ حفاظ آهنی پنجره یک چالش جدی در ساختمان های لوکس است. در ساختمان های نوساز معمولا به هنگام ساخت بنا از نرده های حفاظ با رنگ مناسب برای پنجره های بزرگ استفاده می شود. مشکل وقتی است که بخواهید یک ساختمان قدیمی را بازسازی کنید. انتخاب طرح، رنگ و جنس حفاظ پنجره در این مورد بسیار دشوارتر است. به خصوص برای ساخت حفاظ در پنجره های اصلی نمای ساختمان، باید دقت بیشتری انجام شود.

قیمت حفاظ پنجره

قیمت حفاظ فلزی پنجره به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد و ممکن است خرید یک محصول با قیمت بالاتر به‌صرفه‌تر از خرید یک محصول ارزان قیمت بی‌کیفیت باشد. در این بخش می‌خواهیم همه عوامل موثر در قیمت حفاظ را برایتان تشریح کنیم:

.
۱- اندازه پنجره: شاید مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت هر نوع حفاظ، اندازه پنجره باشد؛ به طوری که گاهی قیمت نرده پنجره به صورت متری ارائه می‌شود و اندازه به عنوان تنها فاکتور موثر در قیمت معرفی‌ می‌شود. هر چه پنجره ساختمان بزرگتر باشد و طول و عرض بیشتری داشته باشد، قیمت حفاظ هم بالاتر خواهد بود.

.
۲- جنس حفاظ: حفاظ پنجره آهنی می‌تواند از میلگرد، قوطی یا فرفورژه ساخته شود. هر چه تراکم آهن مورد استفاده بیشتر باشد وزن حفاظ بیشتر شده و قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.

.
۳- طرح حفاظ: طرح حفاظ هم نقش مهمی در قیمت آن دارد. هر چه طرح حفاظ ساده‌تر باشد، قیمت نرده نیز متناسب‌تر خواهد بود.

معیارهای حفاظ آهنی پنجره ایمن

رعایت معیارهایی که در ادامه بیان می شوند، از نظر زیبایی و امنیت برای سازنده ضروری بوده و عدم رعایت آنها شما را نسبت به امنیت لازم برای آن مایوس خواهد نمود. فاصله مناسب بین میله های عمودی و افقی، استفاده از مواد خام مناسب، عدم امکان بریدن میله ها با قیچی آهن بر، جوشکاری مناسب میله ها و عدم امکان ایجاد فاصله بیشتر بین آنها، استفاده از طرح و نقش های متنوع در بین میله ها برای ایمنی بیشتر، نصب راحت و سازگار با پنجره شما، زیبایی و ظرافت در ساخت و نصب.